EBU
EBU

Poznaliśmy nowe logo Konkursu Piosenki Eurowizji

     Hubert Pańtak

Po dziesięciu latach organizatorzy Eurowizji zdecydowali się na zmianę logotypu konkursu. Poprzednie logo zostało wprowadzone w 2015 i było delikatnym odświeżeniem projektu stosowanego wcześniej przez dekadę. Podstawą wciąż jest napis „Eurowizja” stylizowany na odręczne pismo, zwierający miejsce na symbol serca z flagą gospodarza, ale równie ważne stało się podkreślenie słabiej widocznego dawniej „konkursu piosenki”. Na potrzeby projektu wykorzystano specjalnie przygotowany font. Został on stworzony przy współpracy ze studiem projektowym PALS – współtwórcami oprawy graficznej Eurowizji 2023.

Przyszłoroczna edycja będzie zawierała dodatkową symbolikę. Odświeżone zostało hasło „United by Music”, któremu towarzyszyć będzie także złożone z aż 70 warstw eurowizyjne serce. Każda warstwa ma symbolizować kolejny rok w historii muzycznych zmagań. Według zamysłu organizatorów, nowa oprawa ma być bardziej przystosowana do obecnych trendów w grafice. Ma także w większym stopniu chronić markę konkursu, ponieważ organizatorzy posiadają wyłączne prawo do wszystkich z jej elementów.

❓ Co sądzicie o nowym logotypie Eurowizji?

▶️ źródło: EBU

Podziel się